Minden tanulható, még a környezettudatos élet is!
Alapdarabok a túléléshez

Valaki hisz benne, valaki nem. Egy biztos, a Föld változáson megy keresztül amit már mi is észrevehetünk akár egy sima hétköznap. Nem kell tudósnak lennünk ahhoz, hogy egy júliusi napon sem mennek simán a dolgok, mint anno régen. Tudtuk, hogy dögvesztően meleg lesz. Imádtuk. Kész.Sajnos ez ebben az évben (is) jelentősen megdőlni látszott. A "nyári" estéken nemhogy esernyőt kellett vinni magunkkal, széldzsekit, bakancsot de még egy téli kabát is néhol elfért.

fe9203c829c372107080f13c562d0609.jpg

 

De nemcsak az éghajlat fáradt már bele a mi környezetszennyezésünkbe közben még a katasztrófák is halmozódnak. Mint például az Amazonas esőerdő több hetes lángolása vagy a napokban tenger alá süllyedt Velence története, hogy egy-kettőt említsek.

Mi ez ha nem ébresztőért kiállt?! Érted kiállt, hogy légy a jelenben, és ne csak szemtanúként a "majd lesz valahogy / a tudósok biztos megoldják vagy ez a normális folyamat" mondatokat dünnyögő emberek táborában, hanem aktív részese egy barátságos, pozitív, zöld mozgalomnak. Negatív rész vége :) lássuk a megoldást. 

Story: Én pontosan fél éve kezdtem el érdeklődni a téma iránt és botlottam bele egyik cikkből, YouTube videóból, Instagram posztból a másikba míg eldöntöttem, mától igenis tudatosan oda figyelek a környezetemre. Ebből kifolyólag van két alapszabály amit mindig szem előtt tartok és javaslom neked is legyen ez egy támpillér, hidd el rád fér majd mikor előtör az a bizonyos "eco-szorongás". (De ezt egy másik posztban)  Illetve minden csak hozzáállás kérdése. 

1. Soha sem késő elkezdeni!

2. Legyél végtelenül türelmes a rutinok beiktatásával!

+ 1. A nyitottság pedig az a kulcs, ami minden zárt (megszokást) felold.

 

Ha ma kezdeném el, akkor is ezeket tartanám szem előtt. Mert ez alatt a 6 hónap alatt, pontosan ezekkel az irány elvekkel szerintem többre haladtam mintha egy éjszaka alatt már másnapra  akartam volna az egész házat, szokásaimat vagy az addigi romboló életemet lecserélni.

Mertem igent mondani szokatlan és új dolgokra. Hiszen érdekes volt magamat is olyan helyzetekben látni és megoldást találni mint egy egyszerű hajmosás vagy szemét kidobása. Az utóbbinál például fogalmam sem volt, hogy egy ugyanazon termék 2-3 csomagolása külön kukákban kell, hogy landoljon. :) Ezekre persze úgy derült fény, hogy böngésztem, utána jártam azoknak a dolgoknak amiket már másnap eltudok kezdeni megváltoztatni. Mutatom:

TEXTIL-TATYIK

76990436_2812383468824817_6907484340381286400_n.jpg

Ezt az első bevásárlásom után fotóztam, amikor is már nem a műanyag zacskókat akasztottam le a fülüknél fogva aztán vártam, hogy kb. 450 év múlva lebomoljanak!!! Hanem az én kis menő vászon zsákjaimat használtam, amiben még egy ananász is vígan elfér. Többféle méretben kaphatóak a kilós burgonyától a pár szem magvakig. Színesek, praktikusak, vidámak és nem utolsó sorban nem egy ökör ára. Ezt az 5 darabos kiszerelést 1500 Ft-ért vettem, amit 2 havonta elég mosógépbe tenni. Egyébként ha elég kéz ügyességgel rendelkezel még a sajátodat is elkészítheted!

TURI-MURI

75418175_2400889523355761_5003344769049427968_n_1.jpg

76730141_828632900906161_1776732312843583488_n.jpg

75242094_2440187852967632_2596482703104671744_n.jpg

Nos, most a divat szerelmesei is jól figyeljenek! Igenis ki lehet fogni abszolút nyerő darabokat "secondhand" üzletekből, vagy a nagyi szekrényéből. Főleg, hogy a mai irányzat követi a vintage stílust, nem is annyira eget rengető a dolog. De ami ebben a részben fontos, az az, hogy több tonna ruha kerül kidobásra még akár ép állapotában is. Az meg hogy a fast-fashion az egyik legszennyezőbb iparág mind a vizeknek, földeknek és az alulfizetett dolgozóinak egyaránt, ne is említsük. Ez a megoldás pedig pénztárca barát!! eco körforgásban tart és segít a lényeges dolgokra koncentrálni, mivel tudjuk, hogy a külső nem minden...

MOSÓ-MEDVE

d6b1df0f311b9d1d6bb0b09313282621.jpg

Sajnos ezt még nem örökítettem meg, de biztos megérne bár fotót a sajt készítésű mosószerem is. :) Erről is találhatsz már a több száz receptet fent a neten, úgy érzem még nekem is kísérleteznem kel a legmegfelelőbb végtermékért de ami eddig is bevált az a mosószóda, víz, narancsos illóolaj és mosószappan főzött verziója. De amint kifőztem a legjobbat biztos megosztom a tuti receptet. 

SIKA-MIKA

72695188_2441249269450990_7622320619610177536_n_1.jpg

 Fogkrém. Méghozzá vegán, kókuszos és mentás. Egyenlőre még nem én készítem a fogkrémemet de nagyon szeretnék jártas lenni a dologban, amiről biztosan fogok írni és videót is csinálni de addig is ezt egy nagyon jó választásnak tartottam. Lebomló anyagok, természetes hozzávalók, friss lehelet. Teljesen megfizethető és nagyon menő. Plusz, tényleg fehérebbek tőle a fogak.

sz-eacute-ps-eacute-g-2.jpg

Sampon. Amit én eddig kipróbáltam, na attól nem kell azt várni, mint a reklámokban, hogy habokban úszunk és a bambusz simogatja a krémes, nedves hajunkat de ellenben  TISZTÍT! Határozottan állíthatom. Ami nem egy hátrány. Dédnagyanyáink is ezt használták anno, ami máris egy plusz pont mindamellett, hogy nem jutattunk be a fejbőrünkön keresztül annyi kemikáilát a testünkbe. Ecet, szódabikarbóna, víz. Ez a titkos recept, járj utána és bátran teszteld az arányokat. Ne aggódj nem lesz ecet szagú a hajad, főleg ha a végén kókuszolajjal vékonyan lekened. De léteznek száraz samponok is.

TISZTA- VÍZ

75233890_1460556444103753_919754301406969856_n.jpg

Ez a legkedvencebb részem ezer százalékig. Megtanultam ezzel az életmóddal (is), hogy a mi a legjobban táplálja a testet és a lelket az a víz. Persze szíved joga, hogy mit öntesz a kulacsba, a lényeg, hogy váltsd fel vele, a (sajnos) megszokottá vált műanyagpalackok lekapkodását a boltok polcairól. Eszméletlenül káros a bolygónknak de még neked is, mert sajnos a palackból kioldódó vegyi anyagok ivás közben, bejutnak a szervezetedbe. Egy üvegből készült palack ezzel szemben, igazodik a stílusodhoz, újratölthető, éveket spórolsz a Földnek és magadnak is. Dobd minden reggel induláskor a táskádba, este pedig mosd el. Ilyen egyszerű.

Mint ahogy maga ez az egész, pofon egyszerű. Kezdd el még ma és addig meg se állj, amíg legalább egy embert nem inspiráltál valami bolygót megmentő akcióra. A körforgásban van a harmónia, amibe bármikor bárki becsatlakozhat. Remélem sikerült pár hasznos tippet adnom, az én hétköznapjaimból is. Szívesen osztom meg a jövőben is tapasztalataimat, főleg, hogy az idő nem áll meg. Töltsük hasznosan. Örülök, hogy itt vagy! 

A bejegyzés trackback címe:

https://franciapiritos.blog.hu/api/trackback/id/tr1015316954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2019.11.21. 15:45:13

Csak az agyadat kell kimûteni, és máris kiváló zöld aktivista leszel! Bár én ezt nem tanulásnak hívnám.

Ha viszont valóban az ökoszisztéma érdekel az agitprop helyett, akkor sajna picit nehezebb dolgod lesz: szükséged lesz némi ismeretekre a reáltárgyak terén legalább általános iskolai szinten, valamint az önálló gondolkodást is el kell sajátítani. Tény, hogy az elsõ megoldás többeknek megy, ergo a zöldek még nagy sikerre számíthatnak a jövõben.

Facebook oldaldoboz

Namaste

 

 

Szeretném ha tudnád,hogy ezen az oldalon minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy olyan színes tartalmakban legyen részed amit tovább vihetsz, megoszthatsz, megoldhatsz vagy saját magadra alakíthatsz. A legjobb helyen jársz akkor ha, finom és egészséges ételek után kutatsz. Vagy a "NagyŐ" az, aki még hiányzik az étlapodról. Uncsi a komfortzóna? Kattints és ülj le ide, kikapcsolni, meritkezni, nevetni az élet sorsfordító dolgain. Akkor is, ha kíváncsi vagy a tudatosságod és tested minden formájára, megismerésére és kivirágoztatására. Az élet kulisszatitkaiba tudlak elvinni magammal. Nem utolsó sorban pedig közelebb kerülhetsz, nyitotabbá válhatsz egy olyan közösségben amiben szinte tökéletesen megegyező gondolkozású, ugyanakkor megértő emberekkel beszélgethetsz, inspirálódhatsz. Vártalak már, örülök, hogy itt vagy! Jó szórakozást és hasznos időtöltést.

Namaste, Kriszti 

süti beállítások módosítása