Mit esznek a franciák, amit mi nem?
Te megkóstolnád ezeket? 3 bizarr főfogás

Azt tudni kell, hogy a francia szokások merőben eltérőek az otthonitól. Természetesen megpróbálom mindet megosztani, de a mai téma fő elemei a főleg számunkra, egy nem mindennapi ízvilág. Sajnos ez nem a pörköltek, rántotthusik ♥, nokedlik és gulyáslevesek világa.

Mégis mikor belecsöppensz egy új kultúrába és annak is a közepébe, akkor egy idő után elkerülhetetlenül is fűt valami, nevezzük vágynak, hogy kipróbáld az új ízeket. Vagyis abban egyetérthetünk, hogy baromi izgalmas tud lenni, amit nevetve mesélhetsz majd el otthon, hogy mennyire bátor voltál.. :D

 

Furdal a béka 

Tehát. Muszáj ezzel kezdeni mert ez a legfurább szerintem mind közül. Nagyon sok ember kérdezi ezt tőlem, hogy kipróbáltam-e, milyen az íze, hogy néz ki.. stb. Meg először is valljuk be, nem egy hétköznapi dolognak számít annak aki nem törsgyökeres francia. De ők nagyon szeretik. Nem csak vasárnapi menüként, hanem snassz hétköznapokon ebédre és még a karácsonyi napok fő sztárja is!! Szörnyülködések, visítások és "fújjjjj"-ok egyik legkiváltóbb oka. Persze nem itt! Jelzem én is vettem egy mélyebb levegőt mikor a tányéromra került és mikor a számhoz emeltem, szerintem még be is csuktam a szemem! :D  Ő az ott, lent:

42276757_2163713663702761_3098764564137771008_n.jpg

 

És, hogy akkor milyen is volt békát combot ropogtatni? Röviden annyi, hogy nagyon pici. Én sokkal nagyobbnak képzeltem. Puha csontja van és tényleg hasonlít a csirke ízére, de valamiért mégis másabb nyilván. És igazából csak ezt a két darabot sikerült megenni mert utána már nem csúszott. De az nem azt jelenti, hogy másoknak nem finom, sőt! Sokan kedvelik otthon is.

 

A csiga evők országa

Hát mi más, ha nem ez jut először eszébe valakinek mikor meghallja az ország nevét. Jó, ez lehet még bizarabb mint az előző!? :D Tenyésztik őket és ha hiszitek, ha nem ezt is imádják! Szó szerint falják és szombatonként a piacon ez egyik legközkedveltebb áru. Olyan mint mikor mi leszaladunk petrezselyemért a helyi zöldségeshez. Természetesen ez itt megszokott és még ők néznek furcsán mikor látják rajtad, hogy meghökkensz, hogy "ezt így miért?". Ezzel kapcsolatban még egy elképesztő dolog. A szupermarketekben de még a legkisebb boltokban is lehet kapni kis befőttes üvegtől, az 5 literes kiszerelésig üres CSIGAHÁZAKAT! Ezt aztán vagy otthon készített vagy már szintén boltban vásárolt csigakrémmel töltik meg. Fokhagymás, petrezselymes és ezer ízesítéssel. A képen én a tengeri csigát kóstoltam, ami kicsit eltérő a hagyományostól. Állítólag ennek markánsabb az íze. Egy biztos nagyon fura, undorító, hideg, nyálkás és pöttyös volt belül. Két nagyon pici falatig jutottam és félre tettem..:D

 

Igazgyöngy

 

 

45870510_186533552230360_6917081264415571968_n.jpg 

 

Az osztrigát, a béka után a második helyre tenném a csiga előtt mindenképp. Nem is hiszem el, hogy leírtam ezt a mondatot. :D De tény, hogy ahogyan eszik és amivel isszák kicsit szimpatikusabb. Az íze nem olyan szörnyű, bizonyítja az, hogy négyet meg is tudtam enni. Frissen eszik, nagyon frissen. Citrommal locsolják, valaki eszik hozzá vajas baguettet és a legtöbben borral kísérik. Elvágják azt a pici részt, ahol még össze van nőve a házzal és aztán behörpintik. 

 

Azt hiszem az utolsó kép mindent elárul arról, hogy számunkra ezek tényleg megbotránkoztatóak tudnak lenni, holott nekik ez csak egy hétköznap! Lehet mi is ugyanezt kapnánk a körömpörkölt, pacal és csirkeláb miatt. :D Viszont jó kilépni a komfortzónánkból és mind ezekkel gazdagodni, igazi külföldinek lenni. És visszagondolva is egy jó sztori. 

A bejegyzés trackback címe:

https://franciapiritos.blog.hu/api/trackback/id/tr6414361763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2018.11.10. 16:47:19

A béka nem rossz, de őszintén szólva nincs túl sok különbség az ízében a csirkéhez képest. A kagylót én is szeretem, bár nyersen még nem ettem, de csak mert nem jutottam hozzá. A csigán viszont lehet hogy gondolkodnék kicsit mielőtt megkóstolom.

Szaktanár 2018.11.10. 19:30:23

kagylót már sokszor, sok országban, csigát idén ettem először párizsban. nem volt vele semmi baj. a béka kimaradt, de csak azért, mert nem volt rá idő, nincs semmi ellenérzésem vele kapcsolatban, szóval majd legközelebb.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.11.10. 19:46:17

Hát ezzel a poszttal nem nagyon sikerült kedvet csinálni annak, aki még nem kóstolta. Előítélet-mentesen kéne hozzáállni ezekhez a dolgokhoz.
Az éticsiga, főleg burgundi módra nagyon finom, nálunk három generáció kedveli (itthon is kapható mélyhűtve). A tengeri csiga nem olyan jó, elég kemény.
A nyers osztriga is finom, a tenger íze érezhető benne, utána egy pohár pezsgő vagy száraz fehérbor behűtve... Fekete- vagy kékkagyló nagy fazékban főzve isteni!
Higgyetek egy régi gasztrobloggernek...

qwertzu 2018.11.10. 20:32:50

A béka teljesen naturális, duplanulla, unalmas izű. A csigának jó fűszervaj íze van, ha sok jó fűszervajat tesznek rá. A kagylót viszont imádom, szerintem az osztrigát is imádnám.

Ezek nem bizarak, egy picit sem.

Hórukk 2018.11.11. 00:28:52

Az osztrigát szeretem és ajánlom, békát is ettem már itthon, étteremben is, és volt, hogy magunk rántottunk békacombot. Csigát is ettem már, igaz, nem francia módra. A csigapörkölttől éppen nem voltam elragadtatva, de jött egy váratlan vendégünk külföldről, aki befalta:-)

élhetetlen 2018.11.11. 00:30:07

Baleset. Na, nem az ehető résszel. Életem első osztrigájának a héját haza akartam vinni emlékbe. (ez van, a polcaim fele kövekkel. és kagylókkal van tele a könyvek előtt). Papírszalvéta, becsomagolom, elrakom. A kirándulásról hazaérve a szállodába előveszem, és addigra kimászott belőle egy hat centis kukac. Gondolom, mikor nőtt az osztriga, beleakadt egy kis faág, amit aztán körbenőtt, ami aztán eltűnt, és vagy itt kelt ki, vagy ide költözött a kukac. És ez van, szeretem a rákot, a kagylót, az osztrigát, de a kukacoktól és a rovaroktól frászt kapok. Frászt kaptam, kidobtam.

staropramen 2018.11.11. 08:18:05

A békacomb már az 1970-es évek elején szerepelt a boldog emlékű ÁDÁM söröző étlapján.

ComLo 2018.11.11. 09:33:23

Hááát ... mind3 megvolt, és mindhárom tetszett. Ilyen hozzáállással költöztem ki 5 éve Ázsiába, és ez segített hogy ne haljak éhen. Ha ezek kiverik a biztosítékot a poszternél, nem javaslom ezt a földrészt :-D

segar 2018.11.11. 10:07:46

Hát, a francos konyhát tényleg addig kell kóstolni, amíg van… Egyébként a cikk csak az Ypszilon-generáció tipikus nyelvi és ízlésbeli szétcsúszása.
***
Nincs olyan szó, hogy „törsgyökeres”. Hogyan kell érteni az ilyet: „De ők nagyon szeretik. / Ő az ott, lent” – vagyis emberek szeretik azt az ~embert, AKI egy békacomb?!? Illetve, hogy pontos legyek „békát combot”. Amúgy megtudhatjuk, hogy a csigák is emberek, nyilván, állampolgárok is. Félretettem egy szó…
***
Szerintem az Y és Z-generáció egyáltalán nem hajlandó kilépni a „komfortzónájából”. Egészen addig, amíg majd rákényszerül. Zsö temmő Cend’illonnő. :P

]{udarauszkasz 2018.11.11. 11:11:11

Ettem mindharmat. A beka szinte ugyanaz,mint a csirke,csak kisebb,es dragabb (elvileg hulloktol szarmazik mindketto.) A csigusz markansabb, a kagylo nagyon finom, meg Magyarorszagon is lehetett kapni alban importbol 20-25 eve.

segar 2018.11.11. 12:55:09

@Drago Brutic1: Vagy neked... Egyébként konkrétan az Y és a Z-generációk élete a szomorú. Egyrészt sokkal betegebbek, sokan már születésüktől allergiásak, cukrosak, rákosak. Azt képzelik, hogy termékektől boldogok lehetnek. De még soha nem volt ennyi depis, elégedetlen fiatal. Szüleiknél sokszor jobb anyagi környezetben...
___
Úgyhogy ha kinéznének az energiaital, túrórudi, és a nutella csomagolása mögül (amit érthető okok miatt nem hajlandóak...), akkor lehetnének igazán kiakadva... Amit egyébként szüleiknek és nagyszüleiknek köszönhetnek (meg a vegyiparnak persze). :|

2018.11.11. 14:01:59

Egy ilyen bejegyzés olvasásakor nagyon meg kell döbbenni? Juj, de extrém alapanyagokat használnak a franciák! Más országok tradícionális konyháiban sehol sem hallottak a csigáról, békárol és a kagylóról! Hűha! Ja, nem. Kb. olyan ez a bejegyzés, mint amikor az egyszerű vidéki meglátja a mozgólépcsőt elősször életében és otthon elmeséli. XD
2018-at írunk, nem 1952-őt!
Kíváncsian várom a posztoló további elképesztő kalandjait a kultúrában.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.11.11. 14:19:55

@segar: Pont az a generacio lep ki a komfort zonajabol, az oregek meg nem.

segar 2018.11.11. 15:24:42

@DrSWAG_InstaProfessorOfYolo: Állati nagy tévedés! A minden hétvégén tajtrészegen hányás, a bungee jumping, a kite-ozás, vagy egy csigába való belepiszkálás NEM kilépés a komfortzónából!
___
Az lenne, ha mondjuk letennék a vaníliás karikát, nem zabálnák a gyári pizzát, többé nem tologatnák a budget-energiaitalt, meg se vennék a füvet, kibírnák hamburger, cukros kávé, gyümölcsjoghurt, chips és porleves nélkül. Ha egy rossz szóra nem lépnének le bármely melóból (az otthoniakat is beleértve), ha lenne idegzetük a kritikára, ha mobil nélkül kibírnának fél órát, és a net nélkül hajlandóak lennének fejből tudni néhány tényt. Ja, és ha ötszáz métert képesek lennének gyalogolni. És ha fáj valami, nem nyúlnának azonnal vegyipari gyógyszerért. És tudnának/akarnának a nők gyereket szülni, nem csak kivágatni.
___
Ezer ilyen kényelmi dolog van, ami az ipar miatt még rendelkezésre áll. Ha valamiért ezek nem lesznek a seggük alá betolva, onnan lesz érdekes... :|

ivangroznij (törölt) 2018.11.11. 15:48:02

Nem csak francia konyha. Olaszban, spanyolban, portugáliában is minden piacon ott van a kagyló és az osztriga. A békacomb meg ősi magyar étel, lásd: "Virágéknál ég a világ, sütik már a rántott békát. Különben csak azért rosszabb a csirkénél, mert olyan kicsi, hogy nem lehet egy jóízű falatot harapni.

masada 2018.11.11. 16:09:39

A békán kívül a másik kettő nem bizarr és nem is francia étel. Minden mediterrán ill. tengerparti országban eszik. Nem értem minek írni blogot arról amiről nem érdemes

Facebook oldaldoboz

Namaste

 

 

Szeretném ha tudnád,hogy ezen az oldalon minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy olyan színes tartalmakban legyen részed amit tovább vihetsz, megoszthatsz, megoldhatsz vagy saját magadra alakíthatsz. A legjobb helyen jársz akkor ha, finom és egészséges ételek után kutatsz. Vagy a "NagyŐ" az, aki még hiányzik az étlapodról. Uncsi a komfortzóna? Kattints és ülj le ide, kikapcsolni, meritkezni, nevetni az élet sorsfordító dolgain. Akkor is, ha kíváncsi vagy a tudatosságod és tested minden formájára, megismerésére és kivirágoztatására. Az élet kulisszatitkaiba tudlak elvinni magammal. Nem utolsó sorban pedig közelebb kerülhetsz, nyitotabbá válhatsz egy olyan közösségben amiben szinte tökéletesen megegyező gondolkozású, ugyanakkor megértő emberekkel beszélgethetsz, inspirálódhatsz. Vártalak már, örülök, hogy itt vagy! Jó szórakozást és hasznos időtöltést.

Namaste, Kriszti 

süti beállítások módosítása